Go Back   Android Forums > Android Phones > LG Optimus Elite

Get excited for the Samsung Galaxy S5! Find everything you need and discuss it in our Galaxy S5 Forum!

Like Tree69Likes

test: Reply
 
LinkBack Thread Tools
Old October 3rd, 2012, 09:02 AM   #1 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default Constant Slow Mobile Data?

I just got off the phone with Virgin and told them about the display always being 3G and never showing 1G despite the mobile network type in system -> about phone -> status. They re-provisioned my Elite and no change.

The operator was sending it to the engineers and had a supervisor with her. I told her that there was a number of others with slow connections. I made the suggestion of us getting each other's names and numbers and calling VMU with the list so they can see it isn't a location issue. To do this they would need permission from each of us to check our accounts and stuff.

So if you have poor mobile speeds check your network type if it is always 1x RTT call VMU, complain and then if we get a list of people with the issue and share it maybe they'll figure out something.

__________________
Sign up for dropbox and we each get a bonus 500megs

"The world is indeed comic, but the joke is on mankind," H.P. Lovecraft 1890-1937
MacFett is offline  
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to MacFett For This Useful Post:
jamoosh (January 17th, 2013), mysticspiral (March 10th, 2013)
sponsored links
Old October 3rd, 2012, 09:20 AM   #2 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

you can add me to the list as a former optimus elite owner who had same issues that were so bad the company moved me to another model of phone. and the moment the new phone was activated I had no further issues.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to Curtis1973 For This Useful Post:
jamoosh (January 17th, 2013)
Old October 3rd, 2012, 09:57 AM   #3 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

I mentioned your situation specifically Curtis, they asked about your info. If I get enough info from others to start a list and you're willing I'd like to give them your info too.
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 10:25 AM   #4 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

I'm in
kwknott is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 11:07 AM   #5 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

I'll pm my info to you.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 11:50 AM   #6 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

MacFett, I am also in. Despite Sprint having good coverage in my area, I have slow data service all over town, thus it certainly is not a location issue.

My signal strength is always in the high 90s, my MNT is CDMA-1xRTT, average ping is about 900ms, download speed is about 120kbps and upload speed is about 150kbps.

I have been talking to VM for the past week and after going through the motions (resetting phone, taking battery out, reset network and other BS) and spending nearly 4 hours (including wait time) with them on the phone, they finally decided to send me a replacement phone. I will be getting the phone today and considering that it is going to be refurbished and what others have experienced with these replacement phones, I am not holding my hopes high. My previous phone the OV was much faster.

I think approaching them as a group is a great idea.
mysticspiral likes this.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 11:53 AM   #7 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

I'm on my 5th and they have always sent me new phones in retail box
bll7 likes this.
kwknott is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 12:00 PM   #8 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by kwknott View Post
I'm on my 5th and they have always sent me new phones in retail box
I am not sure if that is better or worse.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 12:21 PM   #9 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

Got your info Curtis, good to have you on board elhamda (except that being on board means your device is not working properly) and kwknott.

One piece of info I'd like to get is if you are on a grandfathered plan or not. I know Curtis had his Elite on a non-grandfathered plan. I myself am on grandfathered.

Someone reported some time ago that VMU's engineers said the Elite was not compatible with the grandfathered plan. I would buy into that except that Curtis had the problems even after being on a current plan. The grandfathered info I would not pass along to VMU. It is just to satisfy my own curiousity.
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 12:27 PM   #10 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

no I'm on $45 plan. and it still was horrible. my advice is for each user to file an FCC complaint in conjunction with this effort to ensure you get their attention.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
sponsored links
Old October 3rd, 2012, 12:31 PM   #11 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

I am on the GFed plan.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 02:11 PM   #12 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

$35 plan
kwknott is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 02:24 PM   #13 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

Kwknot, was your account ever on one of the old plans or has it always been the new rates?

I am wondering if this has something to do with grandfathered accounts. Just having been a gf'd account even if not currently on a gf'd plan.
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 02:28 PM   #14 (permalink)
Member
 
Ranhead's Avatar
 
Join Date: Jun 2012
Location: Jersey
Posts: 330
 
Device(s): Nexus 5 - rooted, EVO V 4G - retired
Carrier: Straight Talk

Thanks: 42
Thanked 66 Times in 54 Posts
Default

If it helps ..... I was never grandfathered, and have good data speeds. I do have issues with no connection, but that is in really rural areas. Oh ..... I did change to the $25 plan yesterday, but data has been good today too.
Ranhead is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 02:54 PM   #15 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by MacFett View Post
Kwknot, was your account ever on one of the old plans or has it always been the new rates?

I am wondering if this has something to do with grandfathered accounts. Just having been a gf'd account even if not currently on a gf'd plan.
Yes when I was on Optimus V I had grandfather plan but they forced an upgrade when I got Elite..

I have been tempted to cancel current account and start new one to see if it would help
kwknott is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 03:09 PM   #16 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by MacFett View Post
So if you have poor mobile speeds check your network type if it is always 1x RTT call VMU, complain and then if we get a list of people with the issue and share it maybe they'll figure out something.
Why is 1x RTT an issue? I'm not sure if it means that your data service is working on 1X vs 3G. According to this article, 1x RTT is a system within the 3G network, although a slow one. My question is, aren't all Elites running on 1x RTT? I want to have a better understanding of this before I bring it up to VMU's attention.
elhamda is offline  
Last edited by elhamda; October 3rd, 2012 at 03:11 PM.
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 03:28 PM   #17 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

The Elite's are 3g phones but where 3g isn't avaliable or for whatever other reason they can switch to 1x which is a lot slower speed.

It appears the Elite has an issue holding onto 3g and wants to run at the slower 1x speed.

And unlike other phones that have a 1x statusbar icon the Elite always displays 3g icon even when it's on 1x network
Ahmijah1 likes this.
kwknott is offline  
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to kwknott For This Useful Post:
elhamda (October 3rd, 2012)
Old October 3rd, 2012, 03:54 PM   #18 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by kwknott View Post
unlike other phones that have a 1x statusbar icon the Elite always displays 3g icon even when it's on 1x network
Then what should the "Mobile network type" show to indicate that the phone is operating on a 3G network?
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 04:03 PM   #19 (permalink)
Member
 
Join Date: Nov 2011
Gender: Male
Posts: 221
 
Device(s): Nexus 5, rooted
Carrier: T-Mobile

Thanks: 84
Thanked 34 Times in 33 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by elhamda View Post
then what should the "mobile network type" show to indicate that the phone is operating on a 3g network?
evdo a
mysticalnyte is offline  
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to mysticalnyte For This Useful Post:
elhamda (October 3rd, 2012)
Old October 3rd, 2012, 04:26 PM   #20 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

I downloaded Status Bar 2G/3G Lite today, at the suggestion of another member. It shows 3G when on 3G and 2G when on anything else. This is much easier than checking About Phone all the time.

CDMA2000 - Wikipedia, the free encyclopedia
Quote:
The 1X standard supports packet data speeds of up to 153 kbit/s with real world data transmission averaging 80100 kbit/s in most commercial applications.
Evolution-Data Optimized - Wikipedia, the free encyclopedia
Quote:
Revision A of EV-DO makes several additions to the protocol while keeping it completely backwards compatible with Release 0.

These changes included the introduction of several new forward link data rates that increase the maximum burst rate from 2.45 Mbit/s to 3.1 Mbit/s.
MacFett is offline  
Reply With Quote
The Following 3 Users Say Thank You to MacFett For This Useful Post:
elhamda (October 3rd, 2012), jamoosh (January 17th, 2013), mayerbrand (November 27th, 2012)
sponsored links
Old October 3rd, 2012, 05:32 PM   #21 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

my htc one v signal in same area I used elite and it rarely ever showed evdo. always 1x RTT..
Attached Images
File Type: jpg IMG_20121003_182818.jpg (8.5 KB, 82 views)
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 06:44 PM   #22 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

My refurbished Elite (no retail packaging - just a phone and no battery) arrived today. Kudos to VMU for getting it to me in less than 24 hours. So far so good, I am getting pings of about 180ms and upload/download speeds of about 350-550. These are major improvements over the original phone. The Mobile Network type seems to vacillate between EvDo and 1xRTT, but I think that has to do with my location. I still have to check it in other areas to see how it performs. If I don't encounter any problems over the next week, then I will keep it and hopefully that'll be the end of it.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 4th, 2012, 05:23 PM   #23 (permalink)
New Member
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 2
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
Default

I had this same issue a few times, and what worked for me was simply reactivating the phone by running the Activate app. I just run it, activate it, reboot, and it works just fine after that. I never needed to go to the website at all, and I am still on my $25 grandfathered plan.

I didn't see that mentioned in this topic, so I thought I'd bring it up.
Zachnorn is offline  
Reply With Quote
Old October 4th, 2012, 07:20 PM   #24 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

The reactivate app did nothing for me but boost speed for a day or two. Then it was back to sub standard dialup. Hell NetZero dialup internet is faster than what this phone gave me. And cheaper.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 4th, 2012, 09:53 PM   #25 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,118
 
Device(s): Samsung Galaxy Victory 4G
Carrier: Virgin Mobile USA

Thanks: 209
Thanked 362 Times in 263 Posts
Default

Yeah the activate app didn't help me much either..

Curtis can we get a dialup modem installed with a 50 mile cord. Dialup would be faster than some of my speeds
MacFett likes this.
kwknott is offline  
Reply With Quote
Old October 5th, 2012, 06:35 AM   #26 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

3 things could fix this and 1 isn't plausible..

1. Software update or hardware revision from LG.
2. A ROM that attempts to fix any data issues.
3. Another phone entirely.

And to me 2 and 3 seem to be the only plausible outcomes.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 5th, 2012, 08:06 AM   #27 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

For Ses and giggles I decided to run the Activate app this morning. Everything went well until the last step it said it had a problem with my account but I noticed that the 2G/3G notifier I downloaded from the Play Store turned to 3G for the first time ever. I went into about phone and sure enough CDMA - EvDo rev. A and then I noticed my Elite was getting hot again.

After a couple minutes it dropped back to 2G (1xRTT) in the notifier and cooled down again. Then it went back to 3G and warmed up once again.

Running speedtest.net it isn't too much different from 1xRTT to EvDo (121kbps up on 1x vs 134kbps up on EvDo).
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 6th, 2012, 01:03 PM   #28 (permalink)
Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 102
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 19 Times in 13 Posts
Default

Both Elite's I've had (they replaced it once) had the 1xrtt and evdo rev a constant toggle every minute or two, causing data service interruption all the time, and unnecessary battery drain. I called and spent 45 minute today talking/being on hold with Virgin and they just wanted to reset my phone (lose everything AGAIN) even though I told them they had me do that last time and it didn't help.

I filed an FCC complaint like someone else said to do. This is my reference number if anyone else chooses to do this and include a reference to someone else with the same issue. 12-C00430396

I also sent an inquiry to LG the other day, they accept messages:

https://wws.lg.com/us/support/message-customer-support
Maybe we should carpet bomb them to see if they investigate?

Hello,
Is there going to be a radio update for this phone? There are countless reports of problems with it being stable on 3G, when a non LG or other LG model phone in the same area doesn't have problems on the same cellular network.
Here are some reports from dozens of advanced users trying to understand the problems:
Post your 3G speeds here.
Constant Slow Mobile Data?
3G/4G Speed Optimizer Pro. Work?

The Elite has been a nightmare to most people in the 3G data functionality and I hope LG maybe can shed some light on the topic. The Sprint/Virgin carriers don't seem to have a handle on it and only replace the phone time after time and then eventually give people a different model and that fixes it.
Curtis1973 likes this.
jmfolcik is offline  
Reply With Quote
Old October 6th, 2012, 09:25 PM   #29 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

when your FCC complaint progresses, be sure to let sprint know like I did that you are god damned tired of defective replacements,constant resets of your service that fix nothing,factory resets that fix nothing,shitty troubleshooting by Indian reps on the VM side that fix nothing. Demand an alternative device replacement. Because the elite will NOT be fixed by lg or virgin mobile. They will leave customers holding the bag with defective merchandise before they issue a recall or major software update to attempt a fix if they can. Sprint considers virgin mobile their third level of service. Their "low end" customer base. They will avoid this issue unless pushed to resolve it. I will say one thing about Richard Branson when he was CEO over virgin,the phones may have been non-smart phone,but you NEVER had to worry whether or not the damn thing worked right before you bought it.
kwknott and finebyme36 like this.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 7th, 2012, 09:06 AM   #30 (permalink)
Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 102
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 19 Times in 13 Posts
Default

I found a bandaid to avoid the contant data interruptions when it switches back and forth every minute.

I downloaded "Network" by Philipp Mangelow from android play and used it to change from "CDMA Auto (PRL)" to "CDMA Only"

CDMA Only makes it stick in 1X all the time, doesn't try to go to 3G so it has constant data, so far for 12 hours whenever I grab the phone the internet is already on and works immediately. I tried WCMDA, and EVDO Only and those would connect to 3G only, but would constantly lose signal just as often as before but instead of going to 2G it would just not have any signal at all for another 30 seconds then reconnect to 3G for about a minute then repeat.

20kB/s (kiloBytes) is what I get roughly up and down with this, so thats fine with me since I am paying $25/month until they give me a different phone or fix it. I will miss 200-300kB/s but it was so hit and miss and the constant switching made it so unusable anyway. Curt, what phone did they switch you do, do you like it? Only ones in the price range are the Rise or Chaser, doubt they'd swap it with an iPhone or Samsung/HTC phone
jmfolcik is offline  
Last edited by jmfolcik; October 7th, 2012 at 11:00 AM.
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to jmfolcik For This Useful Post:
jamoosh (January 17th, 2013)
sponsored links
Old October 7th, 2012, 10:12 AM   #31 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

they moved me to the HTC one v. but most likely they'll offer you the rise or chaser. I believe both have root at this point and I never hear of those owners having connection issues. the elite is a phone with great potential but lg dropped the ball on the hardware in this device and really experimented to much on the software side also.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 8th, 2012, 02:10 AM   #32 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

I now realize that my original Elite was stuck on 1x for the entire time that I had it. The replacement Elite that I received last week can reach download/upload speeds of 1.3 Mbps, whereas the original phone never did better than 200 Kbps. Also the GPS locks much faster on this phone.
The new one is not free of its own problems. At home where the signal strength can be anywhere from -80 to -105 dBm, it has a hard time finding 3G, so it vacillates amongst 1x, 3G and no connection. And while connected/connecting it heats up from 70F to 100C with the battery level dropping like a rock. Even when connected to WiFi, the temps increase and battery drains much faster than the old phone. As others have mentioned, when connected, the 3G sign never changes to reflect the actual connection type even when the phone is clearly operating on 1X. Away from home and at areas with stronger signals (dBm of -65 or lower) like downtown where Sprint has more towers, it seems to be on EvDo for the most part and maintains connection with good speed and does not heat up as quickly. I never experienced any of these issues with my old Optimus V and if I had not sold it, I would certainly consider going back to it. I am not sure what the solution is I dont want them to send me 5 replacement phones and I am not too enthralled with the other low end phones that they have. I would gladly pay the difference between what I paid for the Elite and one of their higher priced phones if that option was available.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 9th, 2012, 07:12 PM   #33 (permalink)
Member
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 452
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 4
Thanked 466 Times in 173 Posts
Default

You can try dialing *#*#4636#*#*, then going to phone info, and at the bottom set it to "EvDo only"
giantpune is offline  
Reply With Quote
Old October 9th, 2012, 09:20 PM   #34 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by giantpune View Post
You can try dialing *#*#4636#*#*, then going to phone info, and at the bottom set it to "EvDo only"
Will this alleviate the no connection issue also? does it impact other functionalities such as text messaging or voice?

According to this site "EvDo only" gives you 3G but no voice. I am not sure if it is correct though? have you tried it?
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 9th, 2012, 10:20 PM   #35 (permalink)
Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 102
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 19 Times in 13 Posts
Default

That doesn't get you to a menu on this phone. The "network" app i mentioned somewhere does though. With this problem evdo only had my phone constantly switch between 3g and no signal every 30 seconds or so. "Cdma only" was the trick it stays in 1x the whole time but is solid and great battery life. I mean great. Over 24 hours. Just have to give up 3g til they fix the radio if ever.
jmfolcik is offline  
Reply With Quote
Old October 9th, 2012, 11:08 PM   #36 (permalink)
Member
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 452
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 4
Thanked 466 Times in 173 Posts
Default

That got me to the menu on my VM Elite with v5 firmware.
giantpune is offline  
Reply With Quote
Old October 10th, 2012, 12:52 AM   #37 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by giantpune View Post
That got me to the menu on my VM Elite with v5 firmware.
Same, tried switching to EvDo only. Watching to see if I stay connected or if the signal keeps dropping out on me like normal.
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 10th, 2012, 10:12 AM   #38 (permalink)
New Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 6
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 2
Thanked 2 Times in 1 Post
Default Constant Slow Mobile Data?

First I just wanted to say that I am so ticked off with my Optimus Elite, that I can hardly write this post! I also have been having the same issues as described in this thread. I never had these issues with my Optimus V, but I broke it and upgraded to the elite. With that being said, here is a copy of my email with VM. It describes my issues, and this is the second ticket that they have submitted. As you can see in the email, they gave me the run around and dropped my first ticket for some reason. Kind of like that commercial....Hello this is Becky...LOL! Anyway the following is a copy of my email traffic with VM:


Hello Norman,

Thanks for contacting Virgin Mobile Customer Care.

We've reviewed the troubleticket 3-53364342847, our Technical support
team tried to contact you to resolve your issue, but were unable to
reach you.

In this case, we've opened a new ticket for your case with the reference
number of "3-53631427174", please allow us 4 business days for a
resolution.

Please accept my sincere apologies on behalf of Virgin Mobile, our
customers are highly valued and we are sorry to know that at this moment
your experience has not been pleasant and easy. We assure you that you
will have no further problems once our specialist department provides a
resolution. Your patience is greatly appreciated.

If you need additional assistance, feel free to let us know how we can
assist further or contact us at 1-888-322-1122 (or *VM from your
handset). You can reach us 4am - 9pm PST 7 days a week. As a reminder,
please include your Virgin Mobile phone number and PIN on all replies.

Thanks,

Reynaldo O.
Virgin Mobile At Your Service
Prepaid Unlimited Cell Phone Plans | Android | Smartphone | Broadband | Virgin Mobile

Original Message Follows:
------------------------
Virgin Mobile,

I am checking on the status of the ticket (3-53364342847). As you can
see the email below, it now has been over 4 days and my phone is still
experiencing the same issues.

Thank you for your help
Norman Disinger




Sent: Friday, September 28, 2012 7:28 PM
Subject: Re: Phone operations (KMM103656689V78359L0KM)


Hello Norman,

Thanks for contacting Virgin Mobile Customer Care.

First, we appreciate the time you have taken to email us with the
information we have requested.

To effectively address your concern, we have tried to contact you at
(850) xxx-xxxx, but you were not available (we have left a voicemail).

Nevertheless, we want to inform you that we have proceeded to fill out a
troubleshooting ticket with the information you have provided and we
have submitted it to our tech support team so they can get to the bottom
of the issue and resolve it as quickly as possible.

For the record, our team will provide a resolution to this case within
four business days, therefore, we will recommend you please be patient.

If you wish to pursue, here is the investigation reference number:
3-53364342847

Should you have any other questions, feel free to email us back, or
contact us at 1-888-322-1122 (or *VM from your handset). You can reach
us Monday through Sunday from 4am-9pm PST. As a reminder, please include
your Virgin Mobile phone number and account PIN on all replies.

Regards,

Robert T.
Virgin Mobile at your service
Prepaid Unlimited Cell Phone Plans | Android | Smartphone | Broadband | Virgin Mobile
Original Message Follows:
------------------------
Virgin Mobile,

Symtom 1: No 3G service. Example, today I tried to download a 23.32MG
game from the google play store. I started at 6:41am and the first
message I recieved was "no connection". That message lasted approx. 1
minute, then the download began. At 6:50 I recieved a "waiting on
network" message, and after a minute the download resumed. The download
of the 23.32MG file finished at 07:25. A total of 46 minutes for a
23.32MB file. This is not 3G!
Symtom 2: Durning the download above, my battery became very hot.
Battery was at 95% at beginning, and at end of download, the battery was
showing 64%. My signal strength was -102 dBm 0 asu. Mobile network
type showing: CDMA-1xRTT. Even though the icon at the top of the phone
is showing 3G, I know this is not true because under the settings the
mobile network type is showing 1xRTT!

Symtom 3: Inbound calls will ring and upon answering the phone, the
phone goes quiet, and I can not talk to the person. It goes straight to
voice mail. When I call the number back (outbound call) I can connect
and talk, however there is a loud clicking noise every 2 to 3 seconds
during the entire call. I get this clicking noice with every call I
make.
Symtom 4: I took a simple picture with my phone of my hand and tried
to send it in a text message. I was showing 4 green bars on my phone,
but the phone froze up and did not send the text with the picture
attached. My phone became very hot, and battery went from 90% to 18% in
15 minutes. I had to remove the battery from the phone, just to get the
phone to respond. It would not shut off with the off button.
Symtom 5: Dropped calls constantly. Doesn't matter if I call my home
number here in Pensacola Fl. or my daughters number in Georgia.

I did reprogram my phone as suggested by Dennis T from virgin mobile;
The following steps was done on September 19th:

1. Turn the phone off.

2. Take the battery out for 20 seconds.
3. Put the battery back in and turn the phone back on.
4. Try again.

If it does not work, reprogram the phone:

1. Turn the phone on.
2. Dial ##847446#.
3. Now, you are on the programming menu.
4. You will see: 1)Activate Phone, 2)View, 3)Edit and 4)Done.
5. Select Edit.
6. You will now see MDN and you may see your phone number at the bottom.
7. Delete your number and enter the number 1 ten times. Press ok.
8. You should see now MSID and some numbers at the bottom. Delete them
all.
9. And now enter the number 1 ten times again. Press Ok.
10. You will be back on the programming menu.
11. Scroll down and Select "Done". The phone will turn off and on by
itself.

Once the phone is back on, repeat the same process, but this time with
the following values:

MDN your 10 digit phone number
MSID (deleted for this post)


I also did the turn wifi off and set to airplane mode as suggested by,
Keiling A. (see email from September 25th below). That did nothing for
my phone. I am still having the same issues.
My balance on my phone is paid, yes it is over .25
My address is , Pensacola Fl. 32506
VM # is 850-xxx-xxxx
Pin #

I have always had great service and great signal strenght and 3G with my
vm optimus V, at home and at work. But ever since I upgraded to the
Optimus Elite, I been having nothing but trouble with my service!!
Thank you for your time and help.

Norman Disinger
kwknott likes this.
finebyme36 is offline  
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to finebyme36 For This Useful Post:
PilotBob (March 17th, 2013), RobertVanHagar (October 10th, 2012)
Old October 11th, 2012, 08:27 AM   #39 (permalink)
Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 102
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 19 Times in 13 Posts
Default

Landed in Atlanta fifteen minutes ago and re enabled 3g to test in a different city. Solid. No switching between 2g 3g. Perhaps some cities sprint networks are more compatible with this particular phone than others.
DraeHD likes this.
jmfolcik is offline  
Last edited by jmfolcik; October 11th, 2012 at 08:32 AM.
Reply With Quote
Old October 11th, 2012, 09:14 AM   #40 (permalink)
New Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 6
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 2
Thanked 2 Times in 1 Post
Default

What I find puzzling is that I talked a co-worker in to getting an optimus elite. (Now I feel bad) But anyway yesterday we sat the phones side by side on our work table. His was showing 3 signal bars and network type was showing evdo. Mine was showing 1 signal bar and network type was 1x. He purchased his elite 1 month after I had mine. All I can think of is, some of these phone have hardware issues. Co-worker says the only trouble that he has with his phone, is that when on a call, a clicking noise can be heard, and the battery starts heating up. Mine also has this symtom of the clicking noise. Anyway to stick to this thread topic, he is getting better 3g speeds than I am, and the phones are literally side by side! Go figure....
finebyme36 is offline  
Reply With Quote
sponsored links
Old October 11th, 2012, 06:18 PM   #41 (permalink)
Member
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 102
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 19 Times in 13 Posts
Default

And at my final destination in St Petersburg, Tampa bay area i get perfect 3g and no excessive heat, battery drain, like i had in milwaukee with this phone (never had any problem with my optimus v). I'll have to just move here, i like the high eighties in October and palm trees anyway. :-) ..... I wish.
jmfolcik is offline  
Reply With Quote
Old October 11th, 2012, 10:47 PM   #42 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

if that is the case,sprint shouldn't have released a phone that wasn't compatible on all their network locations. seems like to me the elite was just a repackaged optimus m+...and a bad repackaging at that. my two cents for what its worth..if sprint and lg release a patch to resolve these issues, do not install it until the community can pull it apart and get the real update from the root killing crap you know they'll load it down with. but I don't have any faith that sprint will do anything nor will lg. the only reason they released the first update was to kill user root access.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 12th, 2012, 12:05 AM   #43 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

I just found out that MetroPCS will be offering a new plan for $30 that includes unlimited Voice/Text/Data. The first 250 MB of data will be on 4G and the rest on 3G. I am currently getting most of my data on 2G, so the MetroPCS deal seems to be a great alternative.

http://www.prepaidphonenews.com/2012/10/metropcs-to-launch-30month-lte-plan.html
elhamda is offline  
Last edited by elhamda; October 12th, 2012 at 03:14 PM.
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to elhamda For This Useful Post:
mcgraham89 (October 12th, 2012)
Old October 14th, 2012, 11:31 PM   #44 (permalink)
Junior Member
 
Join Date: Apr 2012
Location: Gilbert, AZ
Posts: 28
 
Device(s): Samsung Galaxy Exhibit 4G, Samsung Galaxy Tab 2 7.0
Carrier: Not Provided

Thanks: 1
Thanked 1 Time in 1 Post
Default

Quote:
Originally Posted by elhamda View Post
I just found out that MetroPCS will be offering a new plan for $30 that includes unlimited Voice/Text/Data. The first 250 MB of data will be on 4G and the rest on 3G. I am currently getting most of my data on 2G, so the MetroPCS deal seems to be a great alternative.

http://www.prepaidphonenews.com/2012/10/metropcs-to-launch-30month-lte-plan.html
MetroPCS will be T-Mobile soon.
BadWolf47 is offline  
Reply With Quote
Old October 15th, 2012, 07:17 AM   #45 (permalink)
AF Contributor
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 872
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 120
Thanked 208 Times in 152 Posts
Default

well the simple fact is,many new and a few old pre-paid providers are beginning to challenge the sprint brands..boost is highly over priced and so is virgin mobile usa. wal-marts straight talk beats them in what you get for your 45 bucks and their 35 plan does also. there is no comparison. ive held on with vm until a few of the others offer a better selection of droids..if not for that,i would have said bye bye to vm some time ago.
Curtis1973 is offline  
Reply With Quote
Old October 15th, 2012, 01:26 PM   #46 (permalink)
Junior Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 41
 
Device(s): LG Optimus Elite (Rooted Kindle Fire (Rooted) HTC Evo Shift (Rooted)
Carrier: Not Provided

Thanks: 14
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

i just left and went to verizon i get good speed on my iphone
taco1425 is offline  
Last edited by taco1425; October 15th, 2012 at 01:29 PM.
Reply With Quote
Old October 15th, 2012, 02:54 PM   #47 (permalink)
Junior Member
 
elhamda's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: San Francisco, CA
Posts: 77
 
Device(s): LG Motion Nexus 5
Carrier: MetroPCS

Thanks: 29
Thanked 18 Times in 16 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by taco1425 View Post
i just left and went to verizon i get good speed on my iphone
I am not so sure that slow data speeds can be entirely due to VMU (Sprint) infrastructure. My Optimus V had great connection and relatively good data speeds. My first Optimus Elite never got past 2G. My new Optimus Elite gets good to great data speeds about 80% of the time and no connections for the rest. Granted both Optimus Elite and V are not comparable to Iphone, so we should not expect similar performance. However, what gets me is that the Elite was touted as an upgrade to Optimus V which in my case it has not been.
elhamda is offline  
Reply With Quote
Old October 15th, 2012, 06:18 PM   #48 (permalink)
Junior Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 41
 
Device(s): LG Optimus Elite (Rooted Kindle Fire (Rooted) HTC Evo Shift (Rooted)
Carrier: Not Provided

Thanks: 14
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

yea i had the iphone on sprint and chould not use it cause the data was to slow so i figured i chould cut my bill in half still bad service so my brother told me if i wanted to i chould join him on verizon for 40 so i jumped on it
taco1425 is offline  
Reply With Quote
Old October 15th, 2012, 11:10 PM   #49 (permalink)
Senior Member
Thread Author (OP)
 
MacFett's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: Sietch Tabr
Gender: Male
Posts: 3,144
 
Device(s): Nexus 4 (CM 10.1 RC4) & ASUS Eee Transformer (Revolver ROM)
Carrier: T-Mobile

Thanks: 357
Thanked 718 Times in 544 Posts
Default

Quote:
Originally Posted by taco1425 View Post
i just left and went to verizon i get good speed on my iphone
That is fantastic for you, but we are trying to solve a problem within VMU not outside of it.
Murf1 likes this.
MacFett is offline  
Reply With Quote
Old October 16th, 2012, 09:47 AM   #50 (permalink)
New Member
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 6
 
Device(s):
Carrier: Not Provided

Thanks: 2
Thanked 2 Times in 1 Post
Default

Well after some more BS from VM...uncheck my wifi, put the phone in airplane mode, dial the ##847446#, go to my account and select help, run the diagnostic check to see if I get the green lights...I am still having the same issues of phone stuck in 1x. Now they are sending me another phone, and I will post my speeds with the new phone. Its been real frustrating trying to tell VM that even though I am showing 3g at the top of my phone, the mobile network type is showing 1x!
finebyme36 is offline  
Reply With Quote
Reply

LG Optimus Elite
Current Rating:
Rate this Phone:

The LG Optimus Elite is the first entry-level NFC enabled device to be offered on a pre-paid wireless carrier here in the states. The Optimus Elite will feature specs typical of an entry level device like a 3.5-inch 480×320 reslution display,... Read More



Go Back   Android Forums > Android Phones > LG Optimus Elite
Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -5. The time now is 06:40 AM.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.