Support Can i lock my wallpaper?

Discussion in 'Android Devices' started by DirtyGriz, Sep 7, 2010.

  1. DirtyGriz

    DirtyGriz New Member
    5

    Sep 7, 2010
    1
    0
    5
    hey guys im new here...just got the droid 2. im a android lover now lol. But i have a question..is there anyway i can lock the wallpaper so when i slide to other screens the picture will not move wheni swipe? or is that how its gotta be?

    thank you!
     

    Advertisement
  2. Redflea

    Redflea Well-Known Member
    163

    Oct 6, 2009
    2,623
    289
    163
    There is a setting for that in Launcher Pro (home screen replacement).

    You might want to give it a try - there's a free version, and it's a really good launcher - better than any other (including stock) IMHO.

    Many features and capabilities and very fast...
     
  3. doomedromance

    doomedromance Well-Known Member
    78

    Nov 9, 2009
    664
    82
    78
    The Left Coast
    Yeah you can't do that with Motorola's home or stock android home launchers.
    Best bet is either Launcher Pro, like Readflea said, or ADW.Launcher, which I prefer.

    If you use the moto blur widgets, not all of em work correctly on adw. You can resize the moto blur widgets but that's not supported in ADW, probably not LP either.
     
  4. Redflea

    Redflea Well-Known Member
    163

    Oct 6, 2009
    2,623
    289
    163
    Hmmm...LP support resizable widgets (for all widgets) so it should/may(?) work w/the Blur widgets as well.
     
  5. doomedromance

    doomedromance Well-Known Member
    78

    Nov 9, 2009
    664
    82
    78
    The Left Coast
    ADW has resizable widgets too. But It doesn't do it the same way that blur does. so it doesn't funtion properly. For example the quick contact widget can only be 2x1 on adw. resizing it doesn't make it work like it does in the blur home. I don't have LP installed have you tried it?
     
  6. Redflea

    Redflea Well-Known Member
    163

    Oct 6, 2009
    2,623
    289
    163
    Nope...haven't tried it, don't use any of the Blur widgets....
     

Share This Page

Loading...