FAQ: FORUM ACRONYMS! (Mods please move to FAQ forum thanks!)

Discussion in 'The Lounge' started by IOWA, Jun 18, 2010.

  1. IOWA

    IOWA Mr. Logic Pants
    Moderator
    323

    Dec 2, 2009
    8,852
    2,367
    323
    Network Admin
    Chicago
    AKA - also known as

    AFAIK - As far as I know

    AKIACS - As far as I can see

    AKAIU - As far as I understand

    AIR - As I Recall

    ATW - Around the web

    AYOR - At your own risk

    AYPI - And your point is?

    BTDT - Been There Done That

    BTW - By the way

    DIY - Do it yourself

    DL - Download

    DMCA - The US Digital Millenium Copyright Act, online
    content copyright

    FAQ - Frequently Asked Questions

    FWIW - For What It's Worth

    EOL - End of life

    HTH - Hope this helps

    IB4TL - In before the lock – post quickly to a thread that is likely to be locked

    IDK - I don't know

    IIRC - If I recall correctly

    IMO - In my opinion

    IMHO - In my humble opinion

    JIT - Just in time(compiler)

    LOL - Laughing out loud

    OBEX - Object exchange

    OP - Original poster/post - the person who started a thread

    OS - Operating System

    OTA - Over the air

    OT - Off topic – a post that takes the thread off subject, which is unwanted(generally)

    OTOH - On The other Hand

    PITA - Pain in the Arse

    ROFL - Rolling On Floor Laughing

    RTM - Read the Manual

    TIA - Thanks In Advance

    TIFWIW - Take It For What It's Worth

    TPTB - The Powers That Be

    WB - Where have you been/Welcome Back

    YMMV - Your Mileage May Vary

    TTT - To The Top This is used to push a thread back up
    to the top of a forum. Also known as BUMP and UP. (When using these please keep in mind that the moderators frown upon this being used too heavily.)

    WYSIWYG - What you see is what you get.

    Feel free to chime in on any I missed


    Tapatalk. Samsung Moment. Yep.
     

    Advertisement

Share This Page

Loading...