Help? Need 187Mod Volume too loud!!!General


  1. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    I am not necessarily new to this whole programing thingy, yet I simply am stuck. I am running on a Galaxy Prevail 2.3.2 Fryo system, I have (not) touched the internal ROM, yet so far it seems there is not a single app for turning your earpiece volume down past the usual, I have rooted myself to 187Mod (with a few of my own tweaks to the ROM with respect for the original "perfectly working" setup/config) yet my handset earpiece as well as my Bluetooth headphones blow my ear up at the weakest level, I do not want to get in to my ROM... but it is tempting, if not for this mabey ill see some more improvements. Someone please help, I love my ROM as is!

    Advertisement
  2. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    Edit: This only happens during calls, not regular media, ringtones/notifications, system, or even speakerphone.
  3. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    Your on froyo?
    I havent heard of anyone else having that problem.
  4. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    I think that is what it said. either way im on your mod and idk what the problem is. Is it my mistake? And its 2.2.2 sorry.
  5. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    It is very very irritating my wife depends on me to have a working phone, this is why i opted to a cheap android, idk what to do, every time i answer my phone i have to hold it at least five or six inches to hear... if they are whispering... they talk loud the speakers seem to almost blow.
  6. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member

    Ill have to look into that further.
    Update to gingerbread and try my new rom.
  7. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    Will do, thanks a lot I can run a backup zip for you to have. Thanks for the advice and will post news when done.
  8. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    Sorry to look like an idiot but where could I find those?lol
  9. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    in the all things root sub-forum. Look for 187MoD-HoneyBread.
    DaisFlaque likes this.
  10. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    No change... like the new theme tho:)
  11. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    WAIT! update to gingerbread? I thought I had...lol how to do that??? Here is my titanium backup...
  12. lMonsterl

    lMonsterl Well-Known Member

    The~Skater~187 likes this.
  13. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    None of the links work, idk whats up.... okay I am going to start opening my ROM
  14. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    All the links for my Roms are working.
  15. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    yea I just used odin and lost root hahahahahah
  16. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    rerooting with shabby
  17. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    Try it with your sd card out of the phone
    DaisFlaque likes this.
  18. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    How? Im pretty sure that most of the odin images a rooted out of the box?
  19. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    Yeah I thought so too, funny I had the thought to unroot again and try the stupid headset again... it works perfectly. that is no root, cwm5, and simple bluetooth headphones. I have been up all night trying to get it ready for monday... er today... lol no sleep 4 me:(
  20. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    Thats odd. Do you have CWM?
  21. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    Yeah I am running CWM v5.0.2.6, gingerbread ( I assume cuz I got the GB keyboard), and Re-rooted with shabby/One Click Root for the Prevail/Replenish. Special thanks to bliss?lol
  22. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    yeah I think it funny because when I un-rooted I had complete control even with root and stock I had control, yet upon loading the ROM complete loss... It shows a bar that moves yet no change in volume...Aargg
  23. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    And as for odin and EJ06 Gingerbread Rooted Image with CWM5 made by Chin Checka I hit this one and all the above and get this The connection has timed out







    The server at m1ent.dyndns.org is taking too long to respond.





    The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
    moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer's network
    connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
    that Firefox is permitted to access the Web.
  24. The~Skater~187

    The~Skater~187 Well-Known Member


    Scroll through the odin thread. There are some newer links posted towards the end..



    Edit. Chin Checka fixed the link
    DaisFlaque likes this.
  25. DaisFlaque

    DaisFlaque Guides Guide

    The new Rom is working better than before, the sound is still a little loud yet it is controllable, thank you soooo much skater!!!! Never quit your mod In my opinion is the best, tried all else none can compare.

Share This Page