MMS APN Settings For Both Carrier


Last Updated:

  1. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525
    Wait And Make a BACKUP of your current rom: Some issues are being Detected!!!!!!!




    ok all good news...lolz got mms working for cm7, what i did first was open voice dialer start it and say "Open APNs" it should open a new window with a list of available APNs. you should see cricket and MetroPCS.

    and i put these settings in... make sure you put in you phone number where it says username.

    MetroPCS
    Name: MetroPCS
    APN: #777
    Proxy: proxy.metropcs.net
    Port: 3128
    Username: your number@mymetropcs.com
    Password: metropcs
    Server: <not set>
    MMSC: http://mms.metropcs.net/mmsc:3128
    MMS Proxy: <not set>
    MMS Port: <not set>
    MCC: 310
    MNC: 016
    Authentication Type: PAP Or CHAP
    APN Type: *

    Name: Cricket
    APN: wap.mycricket.com
    Proxy: wap.mycricket.com
    Port: 8080
    Username: your number@mycricket.com
    Password: cricket
    Server: <not set>
    MMSC: http://mms.mycricket.com/servlets/mms
    MMS Proxy: <not set>
    MMS Port: <not set>
    MCC: 310
    MNC: 016
    Authentication Type: PAP or CHAP
    APN Type: *

    And make sure you save the new setting, and make sure the dot is in the circle that says metro. next i install cwm 2xxxxx and i download MetrOFF.v1.1-MMS-[GB]-[CM_AOSP].zip Than i booted into recovery and flashed it...no im able to send and recieve mms. You will also have to re enter your password for gmail also, so pull down the notification bar and you will see it.
     

    Advertisement
  2. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    .zip ;)
     
  3. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525
  4. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    hey nuttmeg what is your MNC setting now? Mine changes to 027 after the flash

    oh and still not sending :(
     
  5. CRUMBsnatcher

    CRUMBsnatcher Well-Known Member

    Joined:
    Jan 22, 2011
    Messages:
    187
    Likes Received:
    42
    Just tried it. Set all the APN settings to how they should be, clicked save and when I went back to the APN menu, the cricket one disappeared(don't think thats supposed to happen). Flashed to CWM 2.5.x. Downloaded the No mms fix, and flashed it like a rom(i assume that's how you do it?) Rebooted and got nothing. Went back to APN and the cricket one had all MetroPCS settings. I changed all of them to cricket and it still didn't work. Also, the 'Roaming indicator Off' bug was back, so I'm just gonna reflash CM7.
     
  6. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    u didnt make a backup first?
     
  7. wayne137

    wayne137 Well-Known Member

    Joined:
    Apr 7, 2011
    Messages:
    395
    Likes Received:
    38
    is it still workin or not i would like to know before i do cm7 over
     
  8. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    its working in cm6

    I'm trying to get it to work in CM7, and nuttmeg has it working in CM7.
     
  9. CRUMBsnatcher

    CRUMBsnatcher Well-Known Member

    Joined:
    Jan 22, 2011
    Messages:
    187
    Likes Received:
    42
    Forgot to. I got caught up in the excitement of having MMS :) It's alright though, it was pretty much a fresh install. I've been flashing between CM6 and CM7 all day.
     
  10. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    I just seen the roaming notice on the lock screen, but thats the only place I seen it thus far. If mms will work I can live with tat lol but its not working for me :(

    It retained my # n the passwd but the MNC changed from 016 to 027
     
  11. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525
    yep mines change to 027 was 016, dunno the reason for it, and the rom indicator is on mines also. but my mms is working on both of my phones...just had check again..Also when i was sending mms both wifi was off on both phones.
     
  12. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    umm wtf lol
     
  13. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525
    hmmm my photos tripping


    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  14. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    /me calls nuttmeg
     
  15. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    umm did you have a 1 in the phone# in the APN settings?
     
  16. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525

    opppppppppsssssssss lmao....hold a sec will get it posted again...

    no just the phone number in with no spaces...

    and btw that was my wifes phone with the Purple theme...lolz
     
  17. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    ah even better lmao j/k
     
  18. nuttmeg

    nuttmeg Well-Known Member This Topic's Starter

    Joined:
    Feb 9, 2011
    Messages:
    7,331
    Likes Received:
    2,525
  19. markbehr

    markbehr Well-Known Member

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    266
    Likes Received:
    17
    ugh more complicated crap to do. i really hat technology. life used to be so much easier. lol
     
  20. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    yup but now I could do it with my eye closed lol
     
  21. wayne137

    wayne137 Well-Known Member

    Joined:
    Apr 7, 2011
    Messages:
    395
    Likes Received:
    38
    yall need to make a tutorial on how install the whole thing from start to end include the basic on how to install CM6/7 including the fix for mms and more step by step instrutions would be better for people to understand
     
  22. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    I'll work on that some today although the instructions already posted are pretty straight fwd. ;)
     
  23. pip2kk

    pip2kk Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2011
    Messages:
    86
    Likes Received:
    84

    why dont you do it?
     
  24. PlayfulGod

    PlayfulGod Well-Known Member Developer

    Joined:
    Jan 28, 2011
    Messages:
    8,109
    Likes Received:
    4,938
    I was assuming cuz he needed more detail instructions :confused:
     
  25. pip2kk

    pip2kk Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2011
    Messages:
    86
    Likes Received:
    84

    just comes to the fact none of us needs to do anything. we all do this for free. if he doesnt like that.....eh maybe i just should stop posting.
     

Share This Page

Loading...