[MOD] Enable IEEE 802.11N WIFI for Xperia X8


  1. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    Hi,

    I just did this mod for my Xperia X8 running CM7-J005 ROM and it works!

    So if you guys want IEEE 802.11N on your Xperia X8 hit the link.

    [MOD] Faster WIFI for X8 - N standard enabling <-- here

    DISCLAIMER: Please use the info below at your own risk with no warranty of any kind.

    Method:

    1. <Launch><Root Explorer>

    2. go to /system/etc/firmaware <check> that you have the following files:
    - fm_rx_init_1273.2.bts
    - fm_tx_init_1273.2.bts
    - fmc_init_1273.2.bts

    3. go to /system/etc/wifi and using Root Explorer <copy><tiwlan.ini> and <paste> to root of SD Card

    4a. use USB Cable <mount><copy><tiwlan.ini> file from SD Card to desktop
    4b. rename <tiwlan.ini> file on SD Card to <tiwlan.ini.1>

    5a. do the necessary modifications according to Graveir's post @ XDA-Developers using NOTEPAD --> <Save> the mods to <tiwlan.ini> file on the PC desktop
    5b. there are reports saying that "adhoc" mod is not working so I am not recommending it


    6a. use USB Cable <mount><copy> modded <tiwlan.ini> file from desktop to SD Card
    6b. <unmount> Xperia X8

    7. <Launch><Root Explorer>

    8. go to SD Card <copy><tiwlan.ini> and <paste><replace> to /system/etc/wifi

    9. Reboot

    And that's it... say goodbye to 802.11G and enjoy your 802.11N wifi!

    cheers :)

    Do or do Not... there is no Try - Yoda




    Advertisement
    meiaxx8, luchiolb and HaN6787 like this.
  2. HaN6787

    HaN6787 Well-Known Member

    Not working on stock?
  3. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    only CM7 ROMs
  4. Lupajz

    Lupajz Well-Known Member

    Yea, but the improved battery drain is a big minus for this :(
  5. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    [Updated after 2 days of use]

    So far so good. I see improvement in the speed of my wifi connection (65Mbs @ 2.4Ghz) no significant battery drain issues.

    24 hours battery life - moderate usage sms, emails, phone calls, media player on the train: 3G, Wifi, Live wallpaper and 3 widgets on homescreen enabled.

    Highly recommended mod!!

    cheers :)
  6. datatsiko

    datatsiko New Member

    help.. I forgot to make a backup so I changed those settings and I've lost "G" so please smb attach that tiwlan.ini if possible.btw I tried to change settings back but still it says that it's not changed and still having "n" so please attach and give me a link.would really appreciate
  7. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    hi,

    just reverse the settings from 1 to 0 for the above.

    cheers :)
    gabe
  8. datatsiko

    datatsiko New Member

    did.. it showed 54mbps too.. but still can't connect to "g"wifi.. so if possible please attach that file..
  9. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    Hi,

    you can download the original file from here <--

    cheers :)
    gabe
    datatsiko likes this.
  10. datatsiko

    datatsiko New Member

    thanks very much gabe,appreciate that
  11. meiaxx8

    meiaxx8 Active Member

    hi gabe,

    can use file manager?
    or i must install root explorer?
  12. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member

    Hi,

    You gotta use Root Explorer

    cheers :)
    gabe
    meiaxx8 likes this.
  13. meiaxx8

    meiaxx8 Active Member

    hi gabe,

    yup..i alreally do thats..

    its cool..

    i have another problem,why my X8 lagging?i check about phone,my CPU info is ARMv6-compatible processor rev 5 (v6l)

    are i should change cpu or set setting?
    i see at Settings>CyanogenMod settings>Performance,it appear a warning..:(
  14. gabeyong

    gabeyong Well-Known Member


    Hi,

    yes, accept warning and enable JIT

    cheers :)
    gabe
  15. meiaxx8

    meiaxx8 Active Member

    Hi gabe,

    Thx for reply,
    I alreally accept warning..and JIT alreally enable..
    What next i wanna do?

Share This Page