Rooting for PC idiots!!


  1. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    ....im not an android noob but what i need help with is PC lol..... they hate me (though i managed to fix our old laptop when the new one got reposessed) *proud*

    Say tomorrow or wednesday, i fire up the laptop.... would someone help me with odin and CF please? (Even just unzipping and installling.... this is how inexperienced i am!)

    All i want is root and superuser rights just now to uninstall samsungs crap software and backup app info.... then ill start deciding what rom i want.

    Is there a cool person like that here?.. imagine ur in an airport control tower with donuts n coffee tryin to talk a drunk guy through landing a plane coz the pilot hates me.... thats what itl be like.

    Ill check this thread hopefully untill i die :)

    Advertisement
    :
  2. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    funkylogik likes this.
  3. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Thanks mate and ill take you up on that lol :) are u on gt-i9300? :beer:
    EDIT. just read ur profile. uk firmware too :)
  4. SUroot

    SUroot Well-Known Member Developer

    Just dont unzip any .tar files :)

    Unzipping is easy. You just double click the zip file and your zip application opens it in a window. You can just drag whats inside to your desktop,


    or simply right click the file and "uncompress" using native windows functionality.
    funkylogik likes this.
  5. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Yeah i read a guy unzipped the file 2ce coz it looked like it was still zipped.
    So Odin, i have it downloaded but it wont run.......
  6. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Where should i unzip to?
    Just desktop to keep it simple?
  7. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    Yeah I usually extract them to the desktop, but it won't really matter where you put them.
    funkylogik likes this.
  8. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    Try right clicking on Odin and select run as administrator.
    funkylogik likes this.
  9. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Can i show you what i have 1st plz
    uploadfromtaptalk1355344240480.jpg
  10. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    What i get when i try n run Odin, normaly or as admin
    uploadfromtaptalk1355344409311.jpg


    Sorry about random twin pics lol :)
  11. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

  12. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    You should be seeing something like this. Double left click on what I've got highlighted
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  13. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Back. Sorry i had a tethering problem lol.
    So whats the actual name of this site so i can find it on pc?
    And how do i uninstall the odin that i have?
    Should i keep the cf-root file?
  14. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    If you only saved Odin to the desktop just right click it and delete. And yeah keep the cfroot kernel. Did you download the 6.4 cfroot, the guide say to use 6.0 as it was written before the more recent cfroot kernels. So it's best to use 6.4
  15. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Thanks man. Gona get odin frm link above..... :beer:
  16. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    uploadfromtaptalk1355349720922.jpg
    Ive got these.
    Whats the top folder n what do i do now sensei?
  17. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    Have you extracted the original Odin folder or are you looking inside the folder with 7zip?
    Anyway try double clicking on Odin 3
    funkylogik likes this.
  18. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    uploadfromtaptalk1355350448518.jpg
    Double clicked and have this....
    Sorry man u must wish u werent on duty when i took to the c0ckpit..... its appreciated though man truly,.
  19. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    Im in B1 free archiver btw ??? Dunno, thats just where it appeared when it downloaded n i clicked it
  20. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    :DIt's no trouble mate. Double click on Odin3 v3.0.4.exe and it should ask you if you want to allow the program to make changes to your pc or something like that, click yes and Odin will load up.
    EarlyMon likes this.
  21. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    uploadfromtaptalk1355351604877.jpg
    Lol ????
  22. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    Try extracting it. So backout until you get to the original Odin download, drag it onto your desktop, right click, 7zip, extract here.
    Then double click your way through the new icon which should have appeared on your desktop
    funkylogik likes this.
  23. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    What u mean "so blackout" sensei?
    Justnow im tryin to download that missin .dll thing...
  24. funkylogik

    funkylogik share the love peeps ;) VIP Member

    uploadfromtaptalk1355353170521.jpg
    Ive got all this stuff somehow mate.
    Anythin useful?
  25. Shotgun84

    Shotgun84 Well-Known Member

    I just meant press back until you get to the original Odin download. That tmax.dll is contained inside the download so I'd think extracting the whole Odin folder should sort the problem.
    funkylogik likes this.
Loading...

Share This Page