1. Are you ready for the Galaxy S20? Here is everything we know so far!

true battery mah

Discussion in 'Android Devices' started by kiroshi23, Apr 29, 2012.

  1. kiroshi23

    kiroshi23 Android Enthusiast
    Thread Starter

    iv been reading in xda and dont trust that the 1900mah and especially the 2450mah one are what they are advertised. so im making a thread to find out

    all you kind people need to do is charge your phone to 100, download "battery monitor widget" and see what mah it is (plz report what battery you have and the mah once its 100% charged)

    will update
    stock battery:1500mah in my phone

    feipusi 1900mah: unknown

    gold 2450mah: unknown

    Anker 1600mah: unknown
    im buying this one because iv seen reviews and it really is 1600mah
    and it has been approved by things i don't really know lol but its legit according to xda
     



    1. Download the Forums for Android™ app!


      Download

       
  2. THE W

    THE W Android Expert

    what is the true mah of the stock battery?

    i doubt 60 more mah is gonna do much for ya.
     
  3. kiroshi23

    kiroshi23 Android Enthusiast
    Thread Starter

    stock 1500mah in my phone

    im buying another because of overheating not battery use im fine in battery life with stock
    can you do a test of your battery plz you have the 1900mah i think lol
     
  4. Sniper1087

    Sniper1087 Well-Known Member

    no app on the market can test out mah im sorry even if you put 1800 mah is not going to show the true value i tried it already, is just a waste of time.
     
  5. kiroshi23

    kiroshi23 Android Enthusiast
    Thread Starter

    can you guys just try it plz and thank you lol:)
     
  6. THE W

    THE W Android Expert

    i have the 3850mah
     
  7. kiroshi23

    kiroshi23 Android Enthusiast
    Thread Starter

    oky lol i want to see the slim ones.
     
  8. lowlab

    lowlab Newbie

    i have both the 1900mah and the 3850 mah ..

    i an say that the 1900 has a very noticeable diference from stock. with stock i need to have juice defender,setcpu to underclock to 700mhz and the 4g toggle set to evdo so i could get a decent battery life and i only use whatsapp a lot and text and make calls.With the 1900 i only have setcpu underclock to 920mhz ,and on screen off to underclock to 420mhz , and am getting 12 -14 hours of normal use for me. so am happy with the 1900 buy . i havent given much use to the 3850 one but yeah its big and its last longer ..
     
    SegamanXero and pcflip like this.
  9. robertkoa

    robertkoa Android Enthusiast

    I'd like to know the Performance of the best slim battery- if the approx. 2400 mah is for real, for example.

    And the bigger batteries seem to be a good option for long use .
     
  10. Bigbj

    Bigbj Newbie

    i want to know if anyone has tested or tried the 2430 mah slim battery. i just need a little bit more than what stock gives me but if ima spend the money, i mightest well get the longest lasting batteyr i can but i want slim. i was thinking 2430mah but only if it truely is 2430mah
     

LG Connect 4G Forum

The LG Connect 4G release date was February 2012. Features and Specs include a 4.0" inch screen, 5MP camera, 1GB RAM, Snapdragon S3 processor, and 1540mAh battery.

February 2012
Release Date
0
Reviews
Loading...

Share This Page

Loading...